آخرین بروز رسانی: 16ام اسفند, 1399

خواص سبوس برنج قهوه ای برای پوست

فواید سبوس برنج خاصیت دارویی و درمانی زیادی دارد که […]

فواید سبوس برنج خاصیت دارویی و درمانی زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها درمان اختلالات پوستی می باشد. از فواید سبوس برنج داشتن ویتامین های فراوان آن است.

هر آنچه از فواید سبوس برنج باید بدانید

 

از فواید سبوس برنج داشتن ویتامین های گروه B ،E، آهن، روی و مقادیر بالای فیبر است و به دلیل دارا بودن ویتامین E آبرسان قوی برای پوست های خشک در فصل زمستان می باشد. از دیگر خواص سبوس برنج بر پوست، پاکسازی آن است که موجب روشن شدن پوست می شود و در درمان لک های پوستی تاثیر زیادی دارد. از سبوس برنج روغنی بدست می آید که در تهیه صابون، شامپو و محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

ماسک سبوس برنج با لایه برداری سلول های مرده ماسکی عالی برای پوست است که به پاکسازی جوش های ریز پوست و حفظ پوست در برابر پیری می شود و موجب نرمی و لطافت پوست می شود.

خاصیت سبوس برنج برای پوست و فواید سبوس برنج

اگر بخواهیم از فواید سبوس برنج برای پوست بگوییم به اصلی ترین آن یعنی لایه بردار بودن می توان اشاره کرد. سبوس برنج به لایه بیرونی پوست چسبیده  و با برداشتن سلول های مرده از روی پوست باعث نرمی و لطافت پوست می شود. از دیگر خاصیت سبوس برنج برای صورت آبرسان بودن آن است که رطوبت پوست را حفظ کرده و مانع از چروک و پیری پوست می شود.

خواص سبوس برنج قهوه ای برای پوست

خواص سبوس برنج قهوه ای برای پوست

سبوس برنج قهوه ای را قبل از استفاده بر روی صورت، مقداری از آن را بر روی پوست دست خود به مدت 15 دقیقه نگه دارید و اگر واکنش و حساسیتی نشان نداد از آن استفاده کنید.

از فواید سبوس برنج قهوه ای افزایش گردش خون در پوست است که موجب جوانی پوست و از بین بردن لک های تیره پوست می شود. مقادیر بالای پروتئین در سبوس برنج قهوه ای به حفظ الاستیسیته و کاهش التهابات پوستی منجر می شود که مانعی برای بوجود آمدن چروک های پوستی می باشد. از دیگر فواید سبوس برنج قهوه ای آنتی اکسیدانی است که در خود دارد و درمانی عالی برای آکنه و جوش های صورت می باشد. از دیگر خواص سبوس برنج واسه پوست استفاده از ماسک آن برای درمان اگزما می باشد.

 

خواص سبوس برنج پوست و ماسکها

شاید همیشه برایتان سوال بوده که راز جوانی خانم های ژاپنی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که مردم ژاپن از سال های دور با خواص سبوس برنج بر روی پوست آشنایی داشته اند و بین مردم ژاپن از محبوبیت زیادی برخوردار بوده. از خواص سبوس برنج بر صورت ماسک سبوس برنج و شیر است. این ماسک برای پوست های خشک بسیار عالی است که باعث نرمی و شفافیت پوست می شود. طرز تهیه آن به این صورت است که 2 قاشق پودر سبوس را به همراه 2 قاشق شیر کم چرب مخلوط کرده و خمیری چسبناک از آن بدست می آید که خمیر را به صورت خود بمالید و صبر کنید تا خشک شود، سپس صورت خود را با آب بشویید. این ماسک را می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

از خواص سبوس برنج برای جوش صورت ماسک سبوس برنج و تخم مرغ است: این ماسک لایه بردار و از بین برنده جوش می باشد که طرز تهیه آن به این صورت است که سبوس را با مقداری عسل، زرده تخم مرغ و شیر خشک مخلوط کنید و به صورت خود بمالید، پس از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید.

 

خواص سبوس برنج برای صورت

سبوس برنج به صورت پودر شده در دسترس می باشد تا بتوان به راحتی از آن در تهیه ماسک برای صورت استفاده کرد. ماسک سبوس برنج به جوانسازی پوست و جلوگیری از چروک و پیری پوست صورت کمک می کند و در درمان لک های تیره پوست و جوش های صورت تاثیر بسزایی دارد. سبوس برنج علاوه بر اینکه فواید و خواص زیادی دارد مانند هر چیز دیگری مضرات و معایبی دارد که مصرف آن به برخی از افراد توصیه نمی شود از جمله: خانم های باردار، نوزادان و کودکان، افرادی که حساسیت و آلرژی دارند.

فواید سبوس برنج برای پوست

فواید سبوس برنج برای پوست

هر چه از فواید سبوس برنج و خواص سبوس برنج برای لک صورت گفتیم فقط برای استفاده پوست صورت بود که اگر بخواهیم از تمام خواص دارویی و درمانی سبوس برنج بر کل بدن بگوییم در این مقال نمی گنجد. ما در این مطلب فقط از خواص سبوس برنج برای پوست گفتیم که مهمترین آنها لایه برداری و آبرسانی پوست می باشد که موجب رطوبت و جوانی پوست می شود و مانع از پیری زودرس می شود. پس از خواص سبوس برنج روی پوست غافل نشویم و آن را در برنامه خود قرار دهیم.

 

 

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه