آخرین بروز رسانی: 3ام شهریور, 1401

راهنمای ثبت نام و خرید خودرو هایما S۷ در بورس کالا

راهنمای ثبت نام و خرید خودرو هایما S۷ در بورس […]

راهنمای ثبت نام و خرید خودرو هایما S۷ در بورس کالا

📌 عرضه ۵۰۰ دستگاه هایما اس 7 ۶ شهریور در بورس کالا

🔹 براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۵۰۰ دستگاه خودروی هایما S۷ روز یکشنبه ۶ شهریور ماه 1401 در بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

🔹 قیمت پایه هایما S۷ تولیدی ایران خودرو در بورس کالای ایران ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

——————————-

یکشنبه ۶ شهریور ماه در نخستین عرضه محصولات ایران خودرو در بورس کالای ایران، ۳۰۰ دستگاه هایما S۷ مشکی و ۲۰۰ دستگاه هایما S۷ سفید عرضه می شود.

براساس اطلاعیه عرضه، هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش در یک کد عرضه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری فقط به اسم شخص خریدار خودرو خواهد بود .هر کد بورسی تا اطلاع ثانوی صرفا امکان خرید یک خودرو سواری از بورس کالا را دارد و اشخاصی که پیش تر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

در اطلاعیه عرضه این محصولات ذکر شده است هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است.

همچنین در این اطلاعیه اشاره شده صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود و خریداران جهت تحویل خودرو باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس کالا با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس (اینجا) و در زمان مقرر که طی پیامک اطلاع رسانی می شود اقدام به ایجاد و تکمیل صفحه شخصی کرده و ضمن انتخاب یکی از نمایندگی های مجاز ایران خودرو، بیمه گر را نیز انتخاب و نسبت به واریز وجوه هزینه های جانبی اقدام کنند.

این هزینه ها در دو بخش تعریف شده که اولین بخش مجموعا ۱۳ درصد مبلغ معامله است و شامل ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۳ درصد مالیات و عوارض شماره گذاری و یک درصد مالیات نقل و انتقال ماده ۳۰ قانون دائمی مالیات برارزش افزوده بوده و براساس مبلغ معامله محاسبه و اعلام می شود.

بخش دیگر هزینه ها جمعا به مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۵۰۰ ریال به منظور هزینه هوشمندسازی، صدور و ارسال کارت خودرو و کارت سوخت به مبلغ یک میلیون و ۹۸ هزار و ۵۰۰ ریال، هزینه خدمات پست به مبلغ ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ ریال، هزینه تولید پلاک و شماره گذاری به مبلغ ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال، هزینه بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال می باشد.

قیمت پایه هایما S۷ تولیدی ایران خودرو در بورس کالای ایران ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

آموزش نحوه ثبت نام در بورس کالا برای خرید خودرو

برای ثبت نام در بورس کالا برای خرید خودرو باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

 

۱) ثبت نام در سجام

پیش نیاز فعالیت در بورس کالا، ثبت نام در سامانه سجام است.

جهت عضویت در سامانه سجام، حتما با شماره موبایل که به نام خودتان است ثبت نام کنید. در غیر این صورت در احراز هویت دچار مشکل می شوید و باید بابت تغییر شماره موبایل هزینه پرداخت کنید.

همچنین به اطلاعات شناسنامه ای و کد ملی، آدرس و ایمیل و اطلاعات حساب بانکی خودتان نیاز دارید.

بعد از تکمیل ثبت نام بین ۱ تا ۴۸ ساعت برایتان کد پیگیری 10 رقمی صادر و پیامک می شود، درصورتی که اطلاعات رو اشتباه وارد کرده باشید کد 10 رقمی صادر نمیشود و باید اطلاعات را  ویرایش کنید.

اگر قبلا برای سهام عدالت یا فعالیت در بورس اوراق در سجام ثبت نام کردید دیگر نیاز به ثبت نام مجدد در سجام جهت فعالیت در بورس کالا ندارید.

خیلی راحت، حتی با موبایل میتونید در سامانه سجام ثبت نام کنید.

لینک مستقیم ثبت نام سجام:

https://1ea.ir/Sejam

 

۲) احراز هویت سجام

بعد از ثبت نام موفق در سجام و دریافت کد 10 رقمی، شما می توانید با موبایل احراز هویت خودتان را  انجام دهید.

لینک احراز هویت  الکترونیک سجام:

https://1ea.ir/Ehraz

همچنین می توانید این مرحله را در دفاتر پیشخوان انجام دهید

بعد از احراز هویت سجام، کد بورسی اوراق شما صادر میشه. اما این شروع کار هست…

 

۳) ثبت نام کارگزاری

🔰 بعد از دریافت کد سجام و احراز هویت ، فرد متقاضی خرید خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند.

نکته مهم این است که این کد با کد معاملاتی بازار سهام متفاوت است و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند نیز باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

از طریق لینک بالا ثبت نام خود را در کارگزاری انجام دهید. پس از تایید ثبت نام، برای شما کد بورس کالا صادر می‌شود و نام کاربری و رمز ورود به سامانه به موبایل شما ارسال میشود. این مرحله 2 روز تا 1 هفته کاری زمان میبره.

 

لینک ثبت نام در بورس کالا: برای شروع خرید خودرو از بورس کالا اینجا کلیک کنید. :

https://1ea.ir/Ebgo

جزییات دریافت کد و خرید خودرو از بورس کالا

وارد سامانه خرید بورس کالای مخصوص به کارگزاری مورد نظر خود شوید و  بر روی دکمه “اخذ کد آنلاین در بورس کالا” کلیک کنید.

برای ورود به سامانه ثبت نام بورس کالا روی لینک زیر یا روی تصویر زیر کلیک کنید:

https://1ea.ir/Ebgo

دریافت کد بورس کالا

در این مرحله، صفحه‌ جدیدی برای شما باز می‌شود که باید در آن، کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود به سامانه کاگزاری

بعد از وارد کردن کد ملی و شماره موبایل خود، با انتخاب دکمه “ادامه”، یک کد 5 رقمی به شماره موبایل وارد شده در مرحله قبل، از سامانه سجام ارسال خواهد شد. این کد ارسالی را در جای خالی وارد کنید و روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

ورود کد سجام

بعد از وارد کردن کد ارسالی، تمام اطلاعات شما از سامانه سجام خوانده و برای شما نمایش داده خواهد شد. در این مرحله، اطلاعات فردی شما نمایش داده می‌شود. در صورت صحیح بودن، گزینه ادامه را بزنید.

اطلاعات فردی

بعد از مرحله اطلاعات کاربر، به مرحله نشانی شخص حقیقی می‌رسیم. در این مرحله هم در صورت صحیح بودن اطلاعات و تکمیل باقی فیلدهای ضروری، گزینه ادامه را بزنید.

اطلاعات آدرس

بعد از وارد کردن اطلاعات کاربر، در این مرحله باید اطلاعات شغلی خود را وارد کنید. با تکمیل این مرحله، گزینه ادامه را بزنید. نکته مهم در این مرحله گزینه نوع فعالیت است که شما باید خرید خودرورا انتخاب کنید.

اطلاعات شغلی

بعد از وارد کردن اطلاعات شغلی، به مرحله اطلاعات مالی می‌رسیم. در این مرحله باید به صورت دقیق اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه ادامه را بزنید.

اطلاعات مالی

بعد از مرحله اطلاعات مالی، اطلاعات حساب بانکی شما که از سامانه سجام گرفته شده، نمایش داده می‌شود. در این مرحله اگر شما از قبل حساب وکالتی خود را باز کرده‌اید، دیگر نیازی به دانلود معرفی‌نامه ندارید.

اطلاعات بانکی

بعد از تکمیل اطلاعات حساب بانکی، وارد مرحله آپلود مدارک مورد نیاز می‌شوید. در این مرحله صرفا نیاز است عکس نمونه امضا خود را آپلود کنید. نکته مهم در این مرحله این است که فقط عکس نمونه امضا الزامی می‌باشد، ولی برای اطمینان بیشتر، عکس کارت ملی و شناسنامه خود را هم در قسمت‌های مربوطه آپلود کنید.

بعد از سپری کردن مرحله قبل، وارد مرحله تعهدات مشتری می‌شوید. در این مرحله با تیک زدن دو گزینه و قبول قوانین و مقررات و تایید نهایی، یک پیام حاوی تایید ثبت کد بورسی بازارهای فیزیکی و مالی در کارگزاری مورد نظرتان، به موبایل شما ارسال می‌شود. بعد از حدود 2 روز کاری نیز، نام کاربری و رمز عبور برای شما پیامک خواهد شد.

تعهدات مشتری

 

نکته خیلی مهم: در مراحل ثبت نام نوع فعالیت خود را “خرید خودرو” انتخاب کنید، در غیر این صورت نیاز به ثبت نام در سامانه مالیاتی و سامانه جامع تجارت دارید.

در مراحل ثبت نام آنلان فقط  تصویر امضا در زمینه سفید و واضح الزامی است و نیازی به اپلود مدرک دیگری الزامی نیست.

پس از ثبت‌ نام، جهت رسیدگی سریعتر لطفا کد ملی و نام خود رو به آیدی زیر ارسال کنید.
🆔 @MrMehraki

۴) افتتاح حساب وکالتی در بانک

حساب وکالتی، حسابی است که مشتری باید پیش پرداخت خرید خود را به آن حساب واریز کند و کارگزاری نیز دسترسی برداشت وجه از این حساب را دارد.

برای افتتاح حساب وکالتی ابتدا باید فرم معرفی نامه  را دانلود و چاپ نمایید. سپس به همراه این معرفی نامه و سایر مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب، به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

در مراحل ثبت نام تعدادی بانک به شما معرفی خواهد شد، روی بانک مورد نظر کلیک کنید و فایل مربوط به آن بانک را دانلود کنید و پرینت کنید.
با این فرم به بانک مورد نظر مراجعه کنید و یک حساب وکالتی افتتاح کنید یا اگر از قبل حسابی در بانک دارید آن را در فرم بنویسید و به حساب وکالتی تبدیل کنید.

در زیر فرم حساب وکالتی برخی بانکها برای دانلود قرار داده شده است:

فرم حساب وکالتی بانک ملت
کد کارگزار: 999

فرم حساب وکالتی بانک تجارت
کد کارگزار: 999

فرم حساب وکالتی بانک ملی
کد کارگزار: 999

 

5 ) وارد کردن حساب وکالتی

در این مرحله، شما باید حساب وکالتی که در بانک مورد نظر خود باز کرده‌اید را در پروفایل کاربری در کارگزاری مورد نظرتان وارد کنید.

با وارد شدن به سایت کارگزاری، گزینه “اعلام شماره حساب وکالتی” را کلیک کنید و مشخصات حساب وکالتی خود را وارد نمایید.

اعلام شماره حساب وکالتی
اعلام شماره حساب وکالتی متقاضی به کارگزاری مورد نظر

 

6) واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب وکالتی

بعد از فعال شدن کد بورس کالای شما ، خرید خودرو از بورس کالا برای شما امکان‌ پذیر خواهد بود و باید منتظر اطلاعیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید.

با توجه به صحبت‌های انجام شده، اطلاعیه هر عرضه از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام می‌شود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودروی مورد نظر شارژ کند.

پس از مشاهده اطلاعیه عرضه مورد نظر و آگاهی از تاریخ عرضه و درصد پیش پرداخت نسبت به قیمت پایه، در صورت تمایل به شرکت در عرضه مبلغ پیش پرداخت را حداکثر تا یک روز قبل از تاریخ عرضه به حساب وکالتی خودتان واریز کنید.

در این عرضه مبلغ پیش پرداخت 30 درصد است. (ممکن است این درصد در هر عرضه متفاوت باشد)

 

7) ثبت سفارش خرید خودرو و شرکت در حراج

بعد از اینکه شما مبلغ پایه خودروی مورد نظر را در حساب وکالتی خود شارژ کردید، باید در روز عرضه، با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کنید.

این ثبت درخواست سریعا به بخش معاملات کالای کارگزاری ارسال شده و خودروی مورد نظر در صورت عرضه کافی، برای شما خریداری می‌شود.

 

8) تسویه قیمت پایه:

واریز مابقی قیمت پایه خودرو و تسویه حساب قرارداد پس از تایید خرید و پرداخت توسط کارگزاری

 

9) پرداخت سایر الزامات قاونی و تعیین نمایندگی

بعد از تایید خرید خودرو توسط کارگزاری، شما باید نمایندگی مورد نظرتان را جهت دریافت خودرو در همان سامانه آنلاین بورس کالا تعیین کنید تا در موعد مقرر، خودروی خود را از نمایندگی تعیین شده دریافت نمایید.

با انجام دادن مراحل بالا، شما می‌توانید به راحتی از بورس کالا، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید. توجه داشته باشید که در صورت برنده شدن، باید هزینه‌های دیگری را نیز بپردازید؛ این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث است.

 

تمامی مراحل به راحتی قابل انجام است اما در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق آیدی زیر با پشتیان تلگرام در ارتباط باشید.
🆔 @MrMehraki

 

 

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه