آخرین بروز رسانی: 25ام خرداد, 1400

خواص عصاره ی چای سبز برای پوست

خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم یکی از بهترین […]

خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم یکی از بهترین راه های درمان طبیعی میباشد. خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم را با برگ چای و کیسه چای می توانید تجربه کنید

آشنایی با خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم

 

‏ شاید تا امروز از چای سبز تنها به عنوان یک دمنوش عالی برای تسکین آرامش استفاده می کردید. خوب است بدانید، خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم بسیار موثر است. فواید چای سبز روی صورت به دلیل داشتن خاصیت ضد پیری، تسکین دهنده و آنتی اکسیدانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از همین جهت ‏جای تعجب نیست که از خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم در محصولات زیبایی بیشتر از قبل استفاده می شود. با مطالعه این مقاله با خواص چای سبز برای صورت آشنا شوید.

چای سبز چیست

چای سبز یک گیاه است که از برگ و جوانه گیاه چای‎ ‎گرفته می شود. ‏چای سبز به عنوان یکی از مفیدترین نوشیدنی ها است که  تهیه آن بسیارآسان است. همه دنیا از چای سبز و طمع خوب آن لذت می برند و از خواص چای سبز روی پوست و مزایای دیگر آن بهره می شوند. نوشیدن منظم چای سبز مزایای زیادی دارد. امروزه خواص چای سبز برای پوست  و مو بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم چیست؟

چای سبز بهترین داروهای طبیعی خانگی  برای سلامت پوست، مو و بدن است. استفاده از چای سبز جدا از نوشیدن آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن چای سبز اثرات مثبت و طولانی مدت بر سلامتی صورت، پوست و مو دارد. برای بهره مندی از خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دم نوش از آن تهیه کنید و ‏روزانه چند بار آن را بنوشید. اما فواید چای  سبز برای صورت به کار بیشتری نیاز دارد. ‏

 

خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم و درمان آفتاب سوختگی

از آنجا که چای سبز سرشار از اسید تانیک است، می تواند به راحتی آفتاب سوختگی و تغییر رنگ (لکه ها) را درمان کند. برای انجام این کار، به مقداری برگ چای سبز، دم کرده نیاز دارید. برگ چای دم کرده مرطوب را مدتی نگه دارید تا خنک شود. پس از آن، یک پارچه تمیز را به برگهای مرطوب آغشته کرده و آن را تا 30 دقیقه در مناطق آسیب دیده قرار دهید. یک روش جایگزین برای این کار این است که کیسه های چای سبز مرطوب را مستقیماً روی صورت خود بمالید. شما با انجام این کار به راحتی می توانید از خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم بهره ببرید.

 

خواص چای سبز صورت برای درمان حلقه های تیره دور چشم

استفاده از چای سبز برای کاهش پف دور چشم و همچنین رفع تیرگی دور چشم کاملاً مشهور است. اجزای اصلی چای سبز کافئین، آنتی اکسیدان ها و تانن است. آنها به کوچک شدن رگهای خونی زیر چشم کمک می کنند که باعث می شود رنگ پوست روشن شود و پف دور چشم کاهش یابد. برای این کار تنها  به دو کیسه چای سبز مرطوب نیاز دارید. که  باید سرد باشد. می توانید برای استفاده از خواص عصاره ی چای سبز برای پوست،  آنها را به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی چشمان خود قرار دهید، به طور قابل توجهی پف آنها کاهش می یابد. استفاده منظم از کیسه های چای سبز، تیرگی را نیز روشن می کند.

 

 برگ های چای سبز مانند اسکراب عمل می کند

شما میتوانید از برگ دم کرده چای سبز و خواص چای سبز کیسه ای برای پوست به عنوان اسکراب طبیعی استفاده کنید، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. پس از دم کردن چای سبز، می توانید برگ ها را خشک کرده و آنها را در برابر آفتاب خشک کنید و از آنها به عنوان اسکراب استفاده کنید. همچنین، بعد از شستن صورت، باید از مرطوب کننده استفاده کنید. برگ های خشک چای سبز به عنوان یک اسکراب طبیعی عمل کرده و پوست شما را نرم و تمیز می کند.

از برگ های چای سبز می توان به عنوان ماسک صورت استفاده کرد

چای سبز دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان ، تانن ، پلی فنول و فلاونوئیدها است. می توانید برگ های چای سبز را فقط با آب  دم کرده و آنها را به صورت خمیر درآورید. پس از آماده شدن این خمیر، می توانید آن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و از خواص چای سبز برای داشتن پوست سالم لذت ببرید فقط کافیست بگذارید 15-20 دقیقه روی صورت بماند. فواید چای سبز پوست شما را شاداب و درخشان می کند. با استفاده از این ماسک میتوانید از خواص چای سبز برای جوش صورت هم بهره مند شوید. برخی از افراد برای درخشش و لطافت بیشتر ماست یا عسل را به این ماسک اضافه می کنند. دفعه بعد که چای سبز برای خودتان درست کردید می توانید همین کار را بکنید.

 

 

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه